Tips voor het organiseren van een onvergetelijk bedrijfsuitje |
4 november 2016 | LIFESTYLE, WERK & STUDIE

leuk-bedrijfsuitje-organiseren

Een bedrijfsuitje kan met hetzelfde gemak twee kanten oprollen: of het wordt een dag vol kromme tenen, gemaakte glimlachjes en ‘wanneer zijn we klaar’, of je hebt er een onvergetelijke dag van weten te maken die iedereen nog heel lang bij zal blijven. Alleen als dit laatste je lukt, ben je geslaagd in het vinden van de perfecte activiteit voor je team, afdeling, of je hele bedrijf.

Als jij de taak hebt om er een topdag van te maken, dan wil je een activiteit organiseren die ten eerste leuk is, maar die ook iets toevoegt aan de dynamiek binnen je team. Een goed bedrijfsuitje geeft je de kans om elkaar eens van een andere kant leren kennen, onvermoede talenten in je collega’s ontdekken, en vooral naar elkaar toe groeien op een manier waar je bij de koffieautomaat niet mee wegkomt!

Een paar toptips voor een topdag

Als je dit leest breekt het zweet je misschien wel uit: gaat het je wel lukken om het uitje in goede banen te leiden? Geen paniek! Er zijn tegenwoordig genoeg leuke activiteiten te vinden om het perfecte dagje mee in te richten. De truc is om ze te vinden, en daarbij helpen we je graag een handje. Met een paar van onze praktische tips in het achterhoofd voorkom je vergissingen, en met een wervelende activiteit zoals onze aanrader – de Schrootstrijd, het leukste bedrijfsuitje in Gelderland – weet je zeker dat je je collega’s op een verrassende, opbouwende en vooral ontzettend leuke dag trakteert!

Tip 1: Het doel en de middelen

Het scheelt een hoop ellende als je van tevoren goed kijkt naar wat je wilt bereiken, met wie je dat wilt doen, en welk budget je beschikbaar hebt. Heeft je bedrijfsuitje een speciaal doel, zoals een kick-off meeting, of is het een jaarlijks terugkerend feestje voor al je medewerknemers? Wie gaan er mee: alleen collega’s of ook aanhang en kinderen? Stem hier je activiteiten en dagplanning goed op af, zodat de deelnemers goed begrijpen wat de bedoeling is. Kijk ook goed naar het beschikbare budget en zorg dat je hiermee alle kosten dekt, dus ook bijvoorbeeld het vervoer en eventueel het eten en drinken.

Tip 2: Betrek je collega’s

Neem je collega’s mee in je beslissingen over de datum, nodig ze op een leuke manier uit, en vraag na het bedrijfsuitje naar de reacties om mee te nemen naar volgend jaar. Vergeet niet te vragen naar speciale dieetwensen en mogelijke fysieke beperkingen om rekening mee te houden.

Tip 3: Kies voor iets buitengewoons

Kies een activiteit die totaal anders is dan wat je kent. Haal je collega’s uit hun comfort zone, want dan gaan de groepsmechanismes op volle toeren draaien. Onze tip hiervoor is de Schrootstrijd in Dieren (Gld.), waar je in groepen wordt uitgedaagd om helemaal los te gaan en je eigen wonderbaarlijke machine uit te vinden. Iedereen kan zijn eigen talenten kwijt in een sensationele strijd met en tegen je collega’s, waarbij aan het einde van de dag de meest spectaculaire zelfgebouwde machine wint in een race waar de vonken vanaf vliegen.

Dit is een prima voorbeeld van een bedrijfsuitje waarin iedereen wordt uitgedaagd zich van zijn beste kant te laten zien. Samenwerken, creativiteit, inzicht en lef: iedereen heeft persoonlijke kwaliteiten die kunnen helpen om de Schrootstrijd te winnen. Uiteraard is er de hele dag professionele begeleiding en in overleg zijn de cateringmogelijkheden bijna onbegrensd. Ongewoon, betrokken, opbouwend en uitdagend: met een activiteit als de Schrootstrijd heb je sowieso een heel jaar genoeg om over te praten bij je vertrouwde koffieautomaat.

Heb jij nog tips voor een geslaagd bedrijfsuitje?

In samenwerking met Schrootstrijd

Share Share Share





2 reacties


    ( 4 november 2016 @ 19:08 )

    Ik ben niet zo het type dat graag buiten de uren dingen met collega’s doet. Je spendeert al tijd genoeg met die mensen, dus na het werk is het family/friends time voor mij.



    ( 4 november 2016 @ 10:13 )

    Fijne tips!


Heb je iets te zeggen? Go for it!

Return to Top ▲Return to Top ▲