Tips voor sporten zonder sportschool


tips-voor-sporten-zonder-sportschool

Wil je graag meer gaan bewegen, maar wil je niet naar de sportschool? Dat kan prima hoor en het is allemaal eenvoudig te combineren met je dagelijkse leven. Drie keer per week naar de sportschool? Niet nodig, want thuis en op andere plekken kun je prima aan je dagelijkse dosis beweging komen.

Wanneer je loopt, aan het stofzuigen bent of als je moet rennen om de trein te halen. Het valt allemaal onder bewegen! Hieronder vind je nog meer tips om je dosis beweging enigszins op te krikken:

  • Kies de trap en gebruik de roltrap of lift niet meer;
  • Doe de boodschappen niet meer met de auto, maar te voet of op de fiets;
  • Ga na het eten even een stukje wandelen. Het doet wonderen voor je spijsvertering, maar het is ook gewoon enorm gezond voor zowel lichaam en geest;
  • Ruim het huis eens wat vaker op;
  • Kijk het nieuws of een leuke film terwijl je op een fitnessapparaat zit;
  • Als je met het openbaar vervoer reist, stap dan eens een halte eerder uit om het laatste stukje even te lopen;
  • Lees je graag? Pak dan eens een boek en wandel naar het park om daar een hoofdstuk of twee te lezen. Zo combineer je een goed boek met wat broodnodige beweging.

Bewegen is dagelijkse kost en zo nu en dan ben je er wat meer tijd voor kwijt, maar je kunt er ook veel tijd en geld mee besparen. Om gezond te blijven dien je een half uur per dag te bewegen, dus dat moet goed komen als je bovenstaande tips opvolgt en je eigen creativiteit op de loop laat. Alles wat je meer doet dan dat half uurtje per dag maakt je nog fitter, sterker én gezonder!

4 gedachten over “Tips voor sporten zonder sportschool”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *