BEAUTY

FASHION

LIFESTYLE

TRAVEL

CULINAIR

Top
  >  Lifestyle   >  Een baan als receptioniste: wat houdt dat in?

Misschien overweeg je een nieuwe stap in je carrière, of misschien ben je al jaren van plan om de opleiding tot receptioniste te volgen. Wat voor reden je ook hebt; een baan als receptioniste is nu eenmaal ontzettend leuk. Maar wat doe je eigenlijk als receptioniste en wat maakt deze baan zo leuk? Je leest het hier!

De rol van de receptioniste

Als receptioniste ben jij natuurlijk het gezicht van een bedrijf. Jij bent degene die de mensen (waaronder dus ook potentiële klanten) ontvangt aan de receptie en ze voorziet van de informatie waar zij naar op zoek zijn. Maar dat is niet alles; dit betekent namelijk ook dat jij degene bent die op de hoogte is van de afspraken en andere kalender-activiteiten van de onderneming.

Jij weet precies waarom een specifiek persoon op locatie is, en waar deze naar doorverwezen kan worden. En dit maakt jou de schakel tussen de medewerkers van de onderneming en de bezoekers.

Degene die overal van op de hoogte is

Jij bent als eerste op kantoor om de medewerkers te begroeten, en bent als laatste aanwezig om ze een fijne dag te wensen. Omdat jij de schakel bent tussen al deze mensen die met het bedrijf te maken hebben, weet jij precies wie iedereen is, wat ze doen en ga zo maar door.

Grote kans dat je ook het gros van de privé verhalen meekrijgt bij binnenkomst. Een ontzettend communicatieve baan dus, waar dagelijks contact met mensen helemaal centraal staat. Ideaal voor degenen die graag met mensen in contact zijn, en op hetzelfde moment hun sociale, communicatieve en analytische skills willen gebruiken.

Een variatie aan werkzaamheden

Als receptioniste doe je ook zeker meer dan alleen het begroeten van bezoekers. In sommige gevallen zorg jij voor de juiste bezoekerspassen en houd je de bijbehorende administratie bij. De kans zit er in dat je ook verantwoordelijk bent voor het aannemen van de telefoon, en het correct behandelen en eventueel doorverbinden van alle telefoontjes.

Je hebt je eigen werkplek en onderhoudt natuurlijk ook deze precies zoals het hoort. Daarnaast ben jij een lopende agenda en houd je alle afspraken en reserveringen bij, en zorg je natuurlijk voor de bijbehorende vergaderzalen en faciliteiten. Al deze werkzaamheden maken iedere dag weer anders dan de dag ervoor.

Het is niet voor niets dat er altijd vraag is naar goede receptionistes voor verschillende bedrijven; en ook dit is natuurlijk mooi meegenomen.

Lijkt dit iets voor jou?

Bron afbeelding: Pixel-Shot / Shutterstock.com

Laat een reactie achter

CATEGORIEËN

Beauty

117 posts

Culinair

171 posts

Fashion

136 posts

Lifestyle

364 posts

Travel

117 posts