BEAUTY

FASHION

LIFESTYLE

TRAVEL

CULINAIR

Top
  >  Lifestyle   >  Gezond en Welzijn   >  Fit worden en blijven met behulp van apps: 6 tips!

De sportscholen blijven nog wel een tijdje dicht. En ook zodra ze weer open gaan, zullen er allerlei strikte regels zijn. We spreken ondertussen niet voor niets van corona-kilo’s: veel mensen komen aan doordat ze minder bewegen en meer eten. Toch hoef je helemaal niet perse de deur uit om fit te blijven of af te vallen. Dankzij handige apps kun je toch eenvoudig werken aan je lichaam. Wil je het helemaal goed doen? Dan helpen deze 6 handige tips.

1. Gebruik een overzichtelijke app

Er zijn best veel verschillende sportieve apps. Het is dus lastig kiezen welke je het beste kunt kiezen. Wat vooral belangrijk is, is dat je goed overzicht hebt. Je moet de oefeningen gemakkelijk kunnen vinden en bovendien ook je prestaties van de afgelopen tijd kunnen bijhouden. Dat motiveert je om jezelf te verbeteren en het langer vol te houden.

2. Doe het op één telefoon of tablet

Kies het liefst één telefoon of tablet waar je je sportieve app op zet. Als je verschillende apparaten gebruikt, kun je niet goed je prestaties bijhouden. Met het gebruik van e-SIM van Simyo kun je een apparaat voor meerdere doelen gebruiken. Je kunt dan bijvoorbeeld je werktelefoon ook privé gebruiken zonder dat je de simkaart moet wisselen. Voor het sporten is het het handigst als je één telefoon hebt waarmee je het doet, die je ook overal bij je draagt.

3. Grijp het moment aan

Veel mensen hebben er moeite mee om zomaar thuis te sporten. Ze weten heel veel smoesjes te vinden. Het meest gehoorde smoesje? “Geen tijd”. Terwijl je wel tijd hebt om te hobbyen of onderuitgezakt een film te kijken op je telefoon, heb je geen tijd om even een kwartiertje te sporten. Leer dus om het moment aan te grijpen, welk moment dat ook is. Heb je na het ontbijt even tijd? Verveel je je ineens? Of ontdek je voor het avondeten dat je een paar minuutjes overhoudt? Hup, aan de slag!

4. Zorg dat je niet gestoord wordt door kleinigheden

Het is jammer als je sportroutine telkens onderbroken wordt door allerlei kleinigheden. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je traint op een plek waar je niet zomaar lastiggevallen wordt. Zorg dat je een goed telefoonabonnement hebt, zodat je de app overal kunt gebruiken. Een Sim Only abonnement is heel goedkoop en daarmee heb je al snel een bundel die groot genoeg is om overal te kunnen sporten waar het goed uitkomt. Zonder dat je ineens geen bereik meer hebt omdat je bundel leeg is.

5. Wees consequent

Sporten vraagt voortdurend om inzet. Dat hoeft niet heel veel te zijn: wetenschappers zijn het erover eens dat 20 minuten matig intensief bewegen per dag al grote gezondheidsvoordelen heeft. Wees dus consequent en zorg dat je ook elke dag de tijd neemt om even lekker te sporten. Sporten maakt dat je je fitter voelt en het zorgt ook voor een betere weerstand. Wat wil je nog meer in deze tijden?

6. Sport samen

Er zijn sportieve apps die je je sportprestaties laten vergelijken met anderen. Maar je kunt bijvoorbeeld ook met je buurvrouw, zus of vriendin afspreken om dezelfde app te gaan gebruiken. Door regelmatig jullie sportresultaten naast elkaar te leggen, zorg je voor een heel goede motivatie. Samen sporten geeft een duwtje in de rug en zorgt dat je net wat enthousiaster aan de slag gaat. Zelfs als dat samen sporten op afstand is.

Sporten gaat heel goed met behulp van apps. Er zijn apps die gespecialiseerd zijn in verschillende soorten sporten. Zo zijn er apps die je handige thuis-oefeningen geven, maar ook hardloop apps die je bepaalde looproutes adviseren. Je ontdekt vanzelf welke sporten en dus welke apps het beste bij jou passen. En met deze 6 tips kom jij ook de corona-crisis fit en gezond door.

In samenwerking met Simyo

Laat een reactie achter

CATEGORIEËN

Beauty

99 posts

Culinair

145 posts

Fashion

111 posts

Lifestyle

292 posts

Travel

92 posts